Archiv pro rubriku: Populárně naučné články

přiblížení analýzy dopravních nehod veřejnosti populárně naučnou formou

Dopravní nehoda – příběh pátý

V tomto díle seriálu dopravních nehod představím bohužel poměrně častou konfiguraci dopravní nehody, která vzhledem k charakteru účastníků má zpravidla velmi vážné následky. Jedná se o střet osobního vozidla s chodcem.
Jako velmi typickou podkategorií tohoto typu nehod je střet vozidla s chodcem na přechodu pro chodce při přecházení víceproudé vozovky.
Pokračování textu

Dopravní nehoda – příběh čtvrtý

V tomto díle bych vám rád ukázal specialitu, kterou znalci musejí provádět ve větším měřítku teprve v posledních pár letech. Jedná se o analýzu dopravní nehody na základě videozáznamu dopravní nehody pořízeného buď stacionární kamerou, která je součástí nějakého systému na monitorování ulic ve městě či provozu na silnicích nebo jako v tomto případě kamerou ve vozidle.
Pokračování textu

Dopravní nehoda – příběh třetí

Třetí díl tohoto seriálu věnuji poměrně častému typu dopravní nehody.
Bylo pěkné letní odpoledne. Řidič Škody Octavie přijel k čtyřramenné  křižovatce z vedlejší silnice a hodlal odbočit vlevo. Na hlavní ulici se pohybovala vozidla zleva i zprava a tudíž byl nucen zastavit a těmto vozidlům dát nejprve přednost v jízdě. Řidič vozidla Škoda Roomster, přijíždějící po hlavní zleva, spustil pravý blinkr a hodlal odbočit vpravo do ulice, kde čekal řidič vozidla Škoda Octavia až bude moci vyjet na hlavní silnici. Spuštěný blinkr Škody Roomster a jeho pohyb značící odbočení byl pro řidiče vozidla Škoda Octavia signálem, že může bezpečně vyjet na hlavní a odbočit vlevo.
Pokračování textu

Virtual Crash 3.0 – grafické prostředí pro analýzu dopravních nehod

V seriálových příspěvcích o dopravních nehodách budu pokračovat a to tempem minimálně 1 dopravní nehody za týden. Dopravní nehody, jejichž průběh a poučení z nich vám zde chci postupně přibližovat, se odehrály již před více jak 3÷5 lety, v některém případě i déle. Proto budou videa průběhu nehod z pohledu dnešní grafiky trochu chudší než si současný náročný uživatel Internetu představuje. Byly totiž povětšinou vytvořeny v prostředí Virtual Crash 2.2. Současné grafické programy pro analýzu dopravních nehod již disponují kvalitnější grafikou.
Pokračování textu